Udělejte z rutiny rituál, protože ráno dělá den

„Mamí, už je sluníčko!“ Ráno rozlepím oči a mrknu na mobil, kolik je hodin. Svítí mi tam nějaké upozornění.  Za chvíli se přistihnu, že roluju na facebooku nebo instagramu. Děti už poletují po domě a já si uvědomím, že spěcháme do školky (a já potom do práce).  Tak rychle oblečení, koupelna, jídlo… Přiznávám, že v tom nemám žadný systém a často pak nestíhám. 

Už nějakou dobu si uvědomuji, že taková rána mi nevyhovují, necítím se pak v průběhu dne dobře a vím, že je potřeba to změnit. Ale jak na to? Dám vám praktický návod.

Příběh o tom, jak jsem začala k snídani jíst ovoce a zeleninu

Chci změnu, protože vím, že se pak budu cítit lépe!

Pokud chci zapracovat na své spokojenosti, svém sebevědomí, tak si musím uvědomit, co je pro mě důležité. Musím si konkrétně říct, co chci změnit. V čem se necítím dobře, co mi na sobě vadí a proč?

Abych na to přišla, tak si musím v hlavě projít svůj (běžný) den a trošku si analyzovat své pocity a potřeby.

A není to o tom, co bych měla udělat (protože to někde píšou nebo to dělá sousedka). Není to ani o tom, co bych měla dělat, abych třeba vyhověla okolí nebo aby to „nějak“ vypadalo. Je důležité si říct, co JÁ opravdu CHCI!

(Klidně si vemte tužku a papír a napište si pár bodů, co byste chtěly změnit.)

Začneme hned ráno, protože „ráno dělá den“

Jaká jsou vaše rána?  Jak se cítíte? Je to otrava, rutina, shon? Uděláme si spolu malou analýzu:-)

Já vám napíšu, co pomohlo mě. Jednoduše jsem se nad svými rány zamyslela. Protože jsem na rodičovské dovolené, tak je každé moje ráno úplně jiné. Přesto v něm lze najít nějaký systém, rozdělit ho na jednotlivé kroky a zapřemýšlet, zda je to v pohodě.

Cítím se v těch jednotlivých krocích dobře? Pomůže mi to pak v průběhu dne, abych se cítila lépe a sebevědomě? Já osobně potřebuju mít ráno splněno několik bodů, a to:

  • Potřebuji dostatek energie, nemít hlad a mít ze se sebe dobrý pocit = vydatná, pestrá snídaně, ovoce, zelenina, kafe.

  • Chci vypadat celý den dobře, (na hřišti, v obchodě, v práci…) = postarám se o svou pleť, lehce se nalíčím, hezky učešu i obleču.

  • Musím mít plán, vědět, co budu daný den dělat, jaké mám povinnosti = víc toho stihnu, ať už jde o práci, úklid nebo nákupy či vaření. Ale počítám i se zábavou a relaxací.

  • Mít dostatek času, abych stihla snídani i péči o sebe = nezapínám mobil, sociální sítě ani maily (no popravdě, tohle se ještě učím).

Uvedení do praxe

Snídaně? Rohlík s máslem, kafe, banán…

Když jsem přemýšlela nad svými rány, tak jsem zjistila, že mi vadí, že svou snídani odbývám, dám si rohlík s máslem, kafe, banán… No nic moc. A za hodinu mám zas hlad. Tohle chci jinak.

Tak co by se dalo zlepšit? Pomohlo by k rohlíku z máslem přidat čerstvou zeleninu a třeba kousek ovoce? Jasně! Skoro žádná práce a pocit k nezaplacení.

Začala jsem tedy každé ráno chystat pestré snídaně, vše si připravím na talíře, nakrájím ovoce, zeleninu, namažu pečivo, uvařím kávu, připravím vodu nebo džus a krásně si všechno naaranžuju na stůl.

A když nestíhám? Někdy si připravím jídlo už večer, někdy si dám pořádnou snídani později a někdy to prostě neřeším. A jsem s tím v pohodě. Není to přece žádná povinnost. Prostě jsem na sebe hodná:-) V záloze (v ledničce) mám vždy i tyčinky Slim Food, které mě zasytí a jsou zdravé.

A co ranní péče o pleť a líčení?

Péče o pleť je pro mě velmi důležitá. A nejen proto, že pracuji s kosmetikou, ale právě proto, že péče o sebe je odrazem mého sebe-vědomí. Je o tom, jak si sama sebe vážím a mám se ráda.

A fakt to nejsou to jen slova nebo fráze. Pečujte o sebe opravdu vědomě a s láskou. Pracujete tak na svém sebevědomí a navíc budete mít dvojnásobný efekt.

Tak kde začít? Právě ráno před zrcadlem. Mně to pomáhá! Konkrétní rady a postupy pro krásnou pleť najdete tady: http://petrachroma.cz/ebook-zdarma/

Každé ráno si pleť vyčistím, tonizuji, dám si sérum a krém. Tohle není o čase, je to otázka dvou nebo pěti minut. To stihne každý. Navíc se ráno v zrcadle stihnu pochválit a usmát se na sebe.

Já osobně, abych se cítila celý den dobře, tak potřebuji lehký make-up. Takže podkladový tónující krém, pudr, tvářenku, upravit obočí, namalovat řasy… a nezapomenout na rtěnku nebo lesk na rty. Pak se budete cítit žensky a krásně.

Tady už záleží na vás, milé dámy, v čem se cítíte dobře, zda použijete líčidla nebo třeba jen rtěnku (a nebo klidně nic). Pokud jste s tím v pohodě, cítíte se ve své přirozenosti krásně a sebevědomě, tak je to v pořádku.

 

Co si plánuju a co dodržuju

No plánuju si všechno a dodržuju tak půlku. Ale učím se na tom pracovat. Zjistila jsem, že se cítím lépe, když každý den vím, co mě čeká, co musím nebo chci udělat. A také ušetřím spoustu času i energie.

Píšu si plány do diáře, na papírky po domě a do mobilu… a plánuju si, že budu lépe plánovat:-)  Na té rodičovské dovolené je to trochu divočina.

A zase počítám s tím, že plány nemusí vyjít a jsem s tím naprosto v pohodě (no většinou). S dětmi ty plány nejdou vždy úplně dodržovat. Takže opět jsem na sebe hodná, nenadávám si, že jsem něco nestihla (a třeba si to přeplánuju na jindy).

Kde vzít čas a co můžete udělat VY?

ZAMYSLETE SE A ZHODNOŤTE SVÉ RÁNO:

Kdy vstáváte? Co všechno musíte udělat? Jaké máte ranní rituály? Jak se cítíte? Jak se vám vaše ráno promítne do celého dne? Zkuste si vybavit co nejvíc detailů, co ráno děláte.

A TEĎ SE ZAMYSLETE, CO BY SE DALO O TROCHU ZLEPŠIT (UDĚLAT JINAK NEBO VYPUSTIT ČI PŘIDAT), ABY VAŠE RÁNO BYLO PŘÍJEMNĚJŠÍ, A ABYSTE SE CÍTILY LÉPE I V PRŮBĚHU DNE.

Vezměte si papír a tužku a napište si to. Změňte třeba jen maličkosti. Aby vaše rána byla příjemná a měla přínos pro celý váš den.

Co by mohlo pomoci:

  • Přivstat si pár minut (nebo si co nejvíc věcí připravit den předem).
  • Začít den něčím, co mám ráda (káva, pohyb, nebo třeba jen tak sedět a dívat se, nebo meditovat), a to udělat jako první.
  • Věnovat péči své pleti, zkuste se na sebe v zrcadle usmát (i když vám do smíchu třeba vůbec není).
  • Nezapínat mobil, počítač, sociální sítě (to nás často zdržuje a někdy i otráví).
  • Pohyb (pokud nejste žádní velcí sportovci, tak stačí jen malé protáhnutí)
  • Zdravá, chutná snídaně (něco ubrat, něco přidat… prostě tak, aby vám to vyhovovalo)

Já jsem popsala, jak to mám já, ale samozřejmě vím, že každý to má jinak… někdo vezme koupelnu obloukem a raději si vyřídí maily nebo si jde si zaběhat…

Zamyslete se, co CHCETE hlavně VY! Dělejte to, co je pro vás příjemné a udělá váš den hezčím.

Krásný den!

 

 

Sledujte mě na facebooku:

https://www.facebook.com/kosmetickavakci/

Instagram: https://www.instagram.com/petruskax/ 

Cesta ke krásné pleti a sebevědomí: http://petrachroma.cz/ebook-zdarma/

 

Jako kosmetička vím, že kosme(ceu)tika umí změnit život. Mám v rukou špičkové produkty, které díky patentované technologii jsou na trhu unikátní. Umím řešit a vyřešit Vaše starosti s pletí i problémy pokožky celého těla. Můj příběh si přečtěte zde>>
Komentáře
  1. Andrea napsal:

    Milá Petro, ztotožňuji se a děkuji za článek. Taky se na tom snažím pracovat. Myslím, že správný start dne je pro nás velmi důležitý. A je fakt, že nás to většinou nic nestojí. Nanejvýš pohodlí. I když… ruku na srdce – pořádně si pospat a zalenošit je taaak úžasné! Krásný den!

  2. Bára Severin napsal:

    Děkuji za inspiraci a určitě souhlasím. Jinak sociální sítě jsou velkým žroutem času a to nejen po ránu 😉

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.